وجه مطرب المهرجانات حسن شاكوش رساله إلى منتقديه ومهاجميه على صفحات مواقع التواصل الاجتماعيأو من يستكترون علي

حسن شاكوش,بسكوتاية مقرمشة

الثلاثاء 20 أكتوبر 2020 - 22:48
رئيس مجلس الإدارة
أحمد التلاوي
رئيس التحرير
إبراهيم موسى

مستكترين عليا.. حسن شاكوش يرد على مهاجميه

حسن شاكوش
حسن شاكوش

وجه مطرب المهرجانات حسن شاكوش رساله إلى منتقديه ومهاجميه على صفحات مواقع التواصل الاجتماعي،أو من "يستكترون عليه ما هو فيه" على حد قوله.



ونشر حسن شاكوش على صفحته الرسمية بموقع تبادل الفيديوهات والصور، انستجرام، فيديو قال فيه:" أنا طالع في الفيديو ده علشان اتكلم كلمتين صبرت عليهم كتير وشفت حاجات كتير الفترة اللي فاتت وكل ما أقول مش عاوز اتكلم لكن مقدرتش استحمل، أنا كل لما أجي أرفع صورة على Instagram عندي ألاقي ناس بتشتم وتغلط جامد، ولو سافرت وعندي حفلة برا في الإمارات ولا في تونس ألاقي واحد واخد الفيديو ومنزله على "تيك توك" ومنزل فيديو ليه وبيتكلم عني ويغلط فيا جامد ويقول دا شبع بعد جوع".

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Hassan Shakosh (@hassan.shakosh) on

 

وأضاف خلال الفيديو:" "هل أنت تعلم أنا تعبت قد إيه ومرت بإيه في حياتي واتحرمت من إيه علشان أوصل لكده وربنا اللي كاتبهولي، كل واحد عالم بظروف نفسه مش ظروف الناس".

واستطرد:" وأنا مالي، ربنا مش كاتبلك ولسه نصيبك مجاش، اتعب، أنت عالم أحنا عايشين إزاي بننام ولا مبنامش".

واستكمل حسن شاكوش في الفيديو الحديث عن الفترة التي قام فيها بلعب كرة القدم بالنادي الإسماعيلي، وانه كان يحصل على مبالغ زهيدة مقابل هذا اللعب.

وعن تعرضه لحادث صعب قال:" أنا مركب في دراعي 10 مسامير وشريحتين ولما عملت الحادثة مكنش معايا فلوس أعمل عملية، روحت مستشفى الهلال والعملية كان تمنها 15 ألف جنيه ومكنش معايا غير 9 آلاف جنيه واستلفت علشان أجمع الفلوس".

اختتم كلامه: "أنا ركزت واشتغلت على نفسي وحطيت هدف في دماغي، أنا من منطقة بولاق الدكرور ويشرفني أني من المنطقة دي وبروح دايما هناك ومش بتأخر على أي حد".

آخر أغنيات حسن شاكوش

 وكان حسن شاكوش قد طرح مؤخرًا أغنية "بسكوتاية مقرمية" بالاشتراك مع حماده مجدي والراقصة جوهرة، في ثاني مشاركة لها في فيديو كليب، وهي من كلمات مصطفى حدوتة، وألحان نادر زكي، وريمكس إسلام ساسو، وحقتت الأغنية نسبة مشاهدة اقتربت من الـ3 مليون مشاهدة في يومين من طرحها على موقع الفيديوهات يوتيوب،