كشفت الفنانة مها أحمد عن سر ما يتعرض له نجلها من مرض خلال الأيام القليلة الماضية والذي كشف عنه على صفحات مواقع

مجدي كامل,نجل مها احمد

السبت 5 ديسمبر 2020 - 13:52
رئيس مجلس الإدارة
أحمد التلاوي
رئيس التحرير
إبراهيم موسى

مها أحمد تكشف سر ما يتعرض له نجلها من اكتئاب

مها احمد ونجلها
مها احمد ونجلها

كشفت الفنانة مها أحمد عن سر ما يتعرض له نجلها من مرض خلال الأيام القليلة الماضية، والذي كشف عنه على صفحات مواقع التواصل الاجتماعي، وأثار الجدل بين رواد الموقع.



وقالت مها أحمد، إن نجلها عادل يعاني من حالة اكتئاب شديدة، بسبب ظروف عاطفية مرة بها مؤخرًا وتلتها، عدة مشاكل لحقتب الأسرة منها تعرضي للغرق واقترابي من الوفاة بسبب ضيق في التنفس.

وأضافت خلال مداخلة لها ببرنامج "التاسعة" مع وائل الابراشي على الفضائية المصرية، تفاجأت مما كتبه ابني، وأشعر به لأنني مررت بنفس تجربته، خاصة أنى أتابعه وأتابع برنامج العلاج الخاص به" واستطردت هناك مجموعة من الأزمات التى مرت بها الأسرة والتى منها تعرضي للموت فى الساحل الشمالي، ثم إصابتي بحالة ضيق فى التنفس، وتعرض المنزل للغرق وعدة أشياء آخرى.

نجل مها أحمد يعاني الاكتئاب 

وقد نشر عادل نجل الفنانة مها أحمد والفنان مجدي كامل صورة له على حسابه الشخصي بموقع تبادل الصور والفديوهات "انستجرام" خلال الأيام الماضية من الحرم المكي، وكتب عليها معلقًا:" مش عارف أنا عندي إيه ومش عارف اتكلم مع حد علشان مش عايز أخلي حد يشيل همي، بس أنا هكتب الكلام اللي عايز اكتبه ده علشان أنا مش عارف اللي جاي إيه ولا هيحصل إيه، أنا حياتي بايظة بقالها أربع شهور من يوم 15/6 لحد النهاردة 15/10، الأربع شهور دول أوحش أربع شهور عدوا عليا في حياتي من يوم ما جيت الدنيا".

وتابع: "حصلي فيهم حاجات وجعتني وتعبتني وأثرت علي نفسيتي، أولهم كان أول حب في حياتي عاش لمدة سنة ونص وكان نهايته يوم 15/6، بعدها كان وفاة "حفناوي" صاحبي وأخويا يمكن مكناش قريبين من بعض بس مجرد ما بنتكلم مع بعض أو بنشوف بعض بيبقي أكننا نعرف بعض من الحضانة وكان في ذكريات حلوة أوي لينا مع بعض". وأضاف "عادل": "بعدها البيت بتاعنا لما غرق كله ولحد دلوقتي منعرفش غرق إزاي ولا إيه إللي حصل بس الحمد الله على كل شيء ولحد دلوقتي البيت لسه بايظ".

واستطرد: "آخرهم بقى وده لسه من 3 أيام إني تعبت جدا فجأة وتعبت تعب مش عادي ومش عارف أنا عندي إيه ولا الدكاترة عارفين أنا عندي إيه، خدت جميع الأدوية وخدت حقن وبنام كويس وباكل كويس وبعمل كل حاجة وبرضه مفيش أي تحسن"، مؤكدًا بقوله: "أنا بكتب الكلام ده دلوقتي وأنا مش حابب كده خالص ولا كنت عايز أعمل كده بس عملت كده وكتبت كده وهنزله علشان أنا بجد خايف من اللي جاي ومش عارف إيه اللي ممكن يحصل".