علقت الفنانة عبد الرسول على ظهور اسمها في الكلمات الأكثر بحثا بعد ارتداءها مايوه وجاءت عليها معلقة: لقيت ال

منة شلبي,محمد هنيدي,عارفة عبد الرسول

الأربعاء 21 أكتوبر 2020 - 17:37
رئيس مجلس الإدارة
أحمد التلاوي
رئيس التحرير
إبراهيم موسى

أول رد من عارفة عبد الرسول بعد ظهورها بالمايوه

علقت الفنانة عارفة عبد الرسول على ظهور اسمها في الكلمات الأكثر بحثًا، بعد ارتداءها مايوه وجاءت عليها معلقة:" لقيت الطبطة"، لينتقدها الكثيرين بعد ظهورها بالمايوه.



وقالت عارفة عبد الرسول، من خلال ظهورها ببرنامج "et بالعربي"، "ببساطة أنا إسكندرانية وطول عمرنا بنلبس مايوه وبننزل البحر، عارفين يعني البحر "مايوه"، إحنا جزء من حياتنا البحر".

أضافت :"عارفة:"استغربت الناس اللي بتقول طالعة بالبكيني، ربنا يهديهم وربنا يهديني، كل اللي أنا عايزاه من الناس ‏إن كل واحد يبص في ورقته، محدش له دعوة بالتاني، خلي لك يا عم الجنة خلاص أدخل أنت الجنة، لما كلكم هتخشوا الجنة أمال ‏يعني مين اللي هيخش النار؟ سيبني أنا بقى أدخل النار مالكش دعوة بيا سيبني في حالي".

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ET بالعربي (@etbilarabi) on

آخر أعمال عارفة عبد الرسول

وتشارك عارفة عبد الرسول في تصوير فيلم "النمس والإنس"، مع محمد هنيدي و منة شلبي عمرو عبد الجليل وبيومي فؤاد ومن تأليف كريم سيد بشير وإخراج شريف عرفه.

آخر تعليقات عارفة عبد الرسول

وكانت قد كشفت عارفة عبد الرسول منذ فترة عن تجربة شخصية لها عاشت بها مع زوجها أثناء فترة مرضه وقالت عنها، عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك، منشورًا، قالت فيه: "تجربة خاصة مافيهاش أي تطبيل.. مصطفى "زوجها"، فجأة جاله ضيق تنفس وصدره واجعه ودي حاجة احنا متعودين عليها عشان أصلا صدره تعبان من زمان.. طلبت الإسعاف جت بسرعة أخدته وطلعت على مستشفى خاص ولاحظت أن معظم العاملين شباب صغير حتى مدير المستشفى نفسه، حطوله أنبوبه أكسجين وعملوا تحليل دم وأشعة وكتبوا شوية أدوية مضاد حيوي وبتاع، المهم خرجنا وهو تعبان نص نص".

وأضافت: "طبعا لاحظت أنهم كل شويه يبصوا لبعض ويبصولي ويرشوا مطهرات خايفين من الكورونا، ودفعت 3000 جنيه زى الضرب على القفا، والصبح على الساعة عشرة طلبنا الإسعاف وعمال الإسعاف قالولي مادام معاه تامين يروح جمال عبد الناصر ياست، روحت وأنا حاطه أيدي على قلبي، مستشفى حكومة بقى وبتاع، فضلوا يحاولوا مع أنبوبة الأكسجين ساعات طويلة وبعدين نقلوه في عناية عادية وحطوا أدوية مع الأكسجين وعلى الساعة 8 مساءً نقلوه عناية مركزة وحطوا أنبوب في صدره لأنه اتضح أنه التهاب رئوي شديد.. واستشاريين كل شويه يمروا ونضافه وتطهير طول الوقت".

واستطردت عبدالرسول: "هو الحمد لله طلع في أوضه عادية واحتمال يخرج بكره.. التفاصيل اللي باحكيها عرفناها منه لما سمحوله بتليفون.. مشددين قوي لا زيارة، وهو تليفون واحد في اليوم للسويتش يقولك كويس، بصراحه.. تحية تقدير وإجلال لمستشفى جمال عبد الناصر للتأمين الصحي بالإسكندرية".