عبر الشاعر الغنائي خالد تاج الدين عن غضبه الشديد من النظر لفئة الفنانين والمطربين والممثلين.. المزيد

خالد تاج الدين,الشاعر خالد تاج الدين,اخبار خالد تاج الدين,زن زن,يخربيتك زن

الأحد 25 أكتوبر 2020 - 00:55
رئيس مجلس الإدارة
أحمد التلاوي
رئيس التحرير
إبراهيم موسى

بطلوا حقد عليهم..

خالد تاج الدين: فيه فنانين مش لاقين تمن إيجار أوضة

خالد تاج الدين
خالد تاج الدين

أعرب الشاعر الغنائي خالد تاج الدين عن غضبه الشديد من النظر لفئة الفنانين والمطربين والممثلين من قبل الجميع على أنهم يكسبون الكثير من المال، ويعيشون حياة من الرفاهية والمتعة دائمًا، مشيرًا إلى أن هناك الكثير من الفنانين لا يمتلكون حق إيجار غرفة صغيرة.



ونشر الشاعر الغنائي خالد تاج الدين، عبر صفحته الشخصية بموقع التدوينات القصيرة "تويتر" تغريدة كتب فيها: "فيه فنانين معاهم فلوس وفيه فنانين مش لاقيين إيجار أوضه وفيه محامي بيلف طول النهار عشان يكتب مذكرة بـ 100 جنيه، وفيه محامي راكب مرسيدس الخلاصة مش كل ماتشوف فنان ربنا كارمه تقول خدنا ايه من الشهاده والدراسة.. علشان فيه ناس عملت ملايين من الشهادة والدراسة برضو .. أنت اللي فقري".

خالد تاج الدين يطرح ثاني أغانيه الراب على يوتيوب

جدير بالذكر أن الشاعر الغنائي خالد تاج الدين كان قد طرح مؤخرًا أغنية جديدة ضمن مشروع أغاني الراب، الذي بدأ في تقديمه منذ فترة، بعنوان يخربيتك زن زن، وهي من كلماته وألحانه وتوزيع "جى ه".

وتعد أغنية يخربيتك زن زن ثاني أغانيه في مشروع أغاني الراب بعد أغنية شكسبير، والتي من كلماته أيضًا، وألحان وتوزيع وليد شراقي.

وتقول كلمات الأغنية: “يخربيتك زن زن زن زن زن، حتى الزن فن مش عن عن عن عن، يخربيتك هرى هرى ولك لك لك، تحبطك وتقفلكك وتخيطك وتسرفلك، اتنين بالليل بترن وأنا باخد اليوترن بصيت ف موبايلى وكنت هلبس وهى زن زن، سلامو عليكو قولتها لعم شهاب البواب، افتح الباب معييش مفتاح مش هحكى معاك وأراب، وأنا طالع ع السلالم بحبى واحدة واحدة البت ما بتسكتش جاحده.. قولتلها بلاش تتصلى تقوم رنالى رنه واحده..  ده محن ولا لسه شاحنه عمرو دياب شوف قالى ايه..  هو ده اللى حلمت بيه، دخلت اوضتى رميت الجزمه كل فرده ف ناحية.. همدان كأنى جى من اختراق الضاحية، ألو صاحية؟ طب نامى عندى مكالمة مع تهامى انسينى مش وقت اتهامى اسهرى مع بنت هانى روحى كلمى تهانى” .