حالة من إثارة الجدل قام بها الفنان شريف منير بعد نشره الصورة الخاصة به إلى جانب أحمد السقا وأحمد.. المزيد

شريف منير

الخميس 3 ديسمبر 2020 - 15:59
رئيس مجلس الإدارة
أحمد التلاوي
رئيس التحرير
إبراهيم موسى

لو السقا مش هيعمل كده..

شريف منير يشعل السوشيال ميديا بعد سبه للجمهور

شريف منير
شريف منير

أثار الفنان شريف منير، اليوم الإثنين، جدلًا كبيرًا على مواقع التواصل الاجتماعي، وذلك بعد نشره الصورة الخاصة به إلى جانب أحمد السقا وأحمد رزق، عبر حسابه الرسمي بموقع الصور والفيديوهات إنستجرام، والتي حاول من خلالها التهكم على متابعيه.



شريف منير يتهكم على الجمهور

وكتب شريف منير، تعليقًا على الصورة قال فيه: "آدي يا سيدي  الفنانين.. عايشين في الفتّه.. وبيصيفوا.. ولا حاسين بالناس ولا حاسين بحاجة.. وسايبين الناس في الحَرررر والقرف.. حرام عليكم.. حِسّوا بالناس.. حسبي الله ونعم الوكيل فيكم يا فنانين".

وبعد أن قام المتابعين بمهاجمته، علق في كومنت آخر:"كل الناس اللي شتمت أو مُستفزة من كلامي ومش طيقاني.. أنا مبسوط جداً منهم.. لإنهم بيدّوني فرصة عظيمة أنضّف بيها صفحتي من القاذورات والسفالة اللي بيقولوها".

وأضاف: "أنا بتّريق على نفسي.. أنا طبعًا حُر.. بس المقصود إني أفلتر الحاقدين أصحاب النفوس الشريرة.. أما الناس اللي شتمت بألفاظ خارجة.. فمعروف عني .. سكرين شوط ثم بلاغ لمكتب النائب العام وأريح دماغي.. والمباحث يجيبوهم براحتهم ووقت ما ربنا يأذن.. إوعوا تفتكروا إني بزعل أو بتنرفز.. إطلاقًا.. تحياتي للمحترمين (بس).. جمهوري الحبيب المحترم".

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Sherif Moneer (@sherifmoneerofficial) on

 

انتقاد الجمهور لشريف منير

وقال أحد المتابعين: "مالك ياعم أنت مفكر الناس كلها مركزة معاك أنت مريض ولا أيه"، وعلق آخر: "أيه جر الشكل ده أنا كنت بحبك بس سوري الطريقة دي سخيفة جدا"، وأضاف آخر: "الدم ده حد كلمك أو كلم أي فنان بينزل صورة من الساحل ولا الجونة متصيف ولا متصيفش.. يعنى السقا ولا رزق لو نزلو الصورة هيعلق تعليقك السخيف ده".

 وجاء آخر: "كلنا وقفنا جنبك لما اتعرضت لقلة أدب من تعليقات سافلة.. بس مش معنى كدة تقعد تتريق علي الناس، كدة اسمها زيطة مش مناسبة لسنك"، وقال آخر: "اللي أكيد في تعليق لك قالك كده أكيد محروم.. محروم أنه يتفسح ويروح بلاج زي أي حد وأكيد محروم من حجات كتير فعذرًا ورفقًا بالناس دي لأن موجودين دلوقت كتير وأكتر من الأول مش كل الناس غنية أو تقدر تاخد شاليه على البحر.. بدل مانقول كده نحاول نسعد الناس دي بكلمه حتي تصبرهم على اللي هما فيه".