حرص السيناريست والفنان عمرو محمود ياسين التعليق على الموقف الذي قام به الفنان أحمد عز مع لاعب النادي الأهلي مؤ

احمد عز,عمرو محمود ياسين,الفنان احمد عز,مؤمن زكريا,اللاعب مؤمن زكريا,حالة مؤمن زكريا الصحية

الثلاثاء 27 أكتوبر 2020 - 23:48
رئيس مجلس الإدارة
أحمد التلاوي
رئيس التحرير
إبراهيم موسى

أول تعليق من عمرو محمود ياسين على بكاء مؤمن زكريا

أحمد عز ومؤمن زكريا
أحمد عز ومؤمن زكريا

حرص السيناريست والفنان عمرو محمود ياسين على التعليق على ما قام به الفنان أحمد عز مع لاعب النادي الأهلي مؤمن زكريا، خلال عرضه المسرحي "علاء الدين" بتوجيه التحية له، وتكريمه، لينال "عز" تقدير واحترام الجمهور، داعين لمؤمن بالشفاء العاجل.



ونشر عمرو محمود ياسين، عبر صفحته الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك" صورة الفنان أحمد عز وهو يحتضن اللاعب مؤمن زكريا وهو يبكي على المسرح، معلقًا عليها قائلًا: "في جمهور كتير النهارده بعد صورة مؤمن زكريا مع احمد عز بيدعيله و متعاطف معاه اهلاوية و زمالكوية .. من الجمهور ده هتلاقي من وسطهم اعداد كبيره جدا قبل كده استحلت سب مؤمن واستحلت التنمر عليه هو وغيره من الشخصيات العامه.. وبيوصل السب الي مرحلة توجيه الاهانات بالأب و الأم .. واحيانا الخوض في العرض".

في جمهور كتير النهارده بعد صورة مؤمن زكريا مع احمد عز بيدعيله و متعاطف معاه اهلاوية و زمالكوية .. من الجمهور ...

تم النشر بواسطة ‏‎Amr Mahmoud Yassin‎‏ في السبت، ٢٢ أغسطس ٢٠٢٠

وأضاف عمرو في منشوره: "طيب امتى نعرف إن الحياة مش مستاهلة وإن محدش يستحق اننا نهينة و نجرحه قوي كده لمجرد إنه معروف أو عمله بيعرض ع الناس ..  امتى نفرق بين النقد والإهانه.. الانسان مخلوق ضعيف جدا والله مهما بلغت قوته وشهرته.. أكيد في ناس جلدها تخين بس اكيد في ناس تانية مجرمة.. بس مش دول طبعا اللي بتكلم عنهم".

وتابع: "أنا بلفت نظر نفسي و نظركم ان من الضرورة دايما نحاول ان نستبدل بداخلنا طاقة الكراهية بطاقة الحب.. واننا نغلب احساس الرضا على احساس الحقد و الحسد.. كلنا غلابة والله .. وبجد الدنيا مش مستاهله... نجبر بخاطر بعض احسن والله .. و شكرا أحمد عز ومجدي الهواري على اللفتة الإنسانية الطيبة".

مجدي الهواري يعلق على تكريم مؤمن زكريا خلال عرض مسرحيته

ونشر المخرج مجدي الهواري، عبر صفحته الرسمية بموقع تبادل  الصور والفيديوهات "إنستجرام" فيديو وصورًا من العرض، وعلق عليها قائلًا: "صباح الخير.. في كلمتين من قلبي عايز أقولهم يا جماعة.. أولًا عن الإنسانية الحقيقة أنا متفائل لأن الناس لسه عندها استعداد تتحمس وتشارك وتتفاعل في أي حاجة فيها فعل وعمل إنساني.. بس مستغرب إن بعض الناس شايفة الموضوع جديد على الفن.. لا خالص يا جماعة ده هو ده دور الفن..  لأنه ببساطة هو الحياة".