أعربت الإعلامية مي حلمي عن غضبها الشديد من رواد السوشيال الميديا ومتداولوا أخبار انفصالها.. المزيد

مي حلمي,محمد رشاد,انفصال مي حلمي ومحمد رشاد,طلاق مي حلمي ومحمد رشاد

السبت 26 سبتمبر 2020 - 07:39
رئيس مجلس الإدارة
أحمد التلاوي
رئيس التحرير
إبراهيم موسى

خدت اسكرينات عشان أفضحكم

بعد انفصالها عن محمد رشاد.. مي حلمي تهدد جمهورها

مي حلمي ومحمد رشاد
مي حلمي ومحمد رشاد

أعربت الإعلامية مي حلمي، اليوم،عن غضبها الشديد من رواد السوشيال  الميديا، والذين تداولوا أنباء انفصالها عن الفنان محمد رشاد، مشيرة إلى أن حياتها الشخصية لا تخص أحد، وحرصت على تهديد البعض بأنها ستقدم بلاغًا ضد من يروجوا مثل هذه  الأخبار، وذلك بتهمة التشهير بفنان.



مي حلمي تغضب من جمهورها

ونشرت مي حلمي، عبر صفحتها الرسمية بموقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام"، صورة على طريقة الاستوري، مكتوب فيها: "أه المرة دي خدت سكرينات عشان أفضح مدعيين المثالية والشرف أصحاب إزاي وليه وأنتي ست أصيلة ولا تقليد ما وقفتيش وقعدتي ومين عمل أيه واللي عاملين فيها قضاه على البشرية وأنتي منك ليها بتهبدي عبيد لايكات ركوب الترند وأنتوا أخركم تشيروا منك ليها تاني خبر متشير وتحوطو التاتش بتاعكم وأرجع وأقول كلكم متفرجون ليس إلا بس أنا سبتكم مرو تاخدوا راحتكم مش هسييبكم التانية".

مي حلمي: حاشرين نفسكم ليه

وظهرت مي حلمي بفيديو عبر الأستوري، قائلة: "يعني وبعدين.. أنتوا ميتقالكمش غير كلمة وبعدين.. بكل القرف اللي في الدنيا.. الواحد يتجوز يطلق يعمل أنتو مالكم.. أنتوا حاشرين نفسكم في حياتي أكتر مني.. ومصر كلها تبعت اللي عمري ما شفتهم في حياتي بيكتبوا كومنتس وألا بيعملوا حاجة ويسألوا بكل تطفل".

وأضافت مي حلمي، أن أكثر ما تسبب في ضيقتها، هو تداول بعض الأنباء عن أنها تتخلص من الذكريات، وذلك بعد أن أعلنت عن إمكانيتها للتبرع بأحد فساتين فرحها الخاصة بها، لأي من العرائس المحتاجين، واللاتي لم يتمكن من شراء فستان للزفاف.

وتابعت مي حلمي: "أنتو حلكم زي ما أنا ما كنت مقررة من فترة أن حياتي متبنش ليكم.. والتطفل ده هيبقى حلكم وعزة جلال الله كل سكرين شوت هاخدها وكل قلة أدب هخدها.. واللي يقول بها مباحث انترنت أيه لا في حاجة اسمها قضايا تشهير بشخصية عامة.. وإنك مش من حقك أنك تقول أي حاجة.. أنا اتعلمت كل اللي بيتقال على سوشيال ميديا ده أنا حفاظتوا".

واستطردت مي حلمي: "إحنا شرحنا الموضوع 40 ألف مرة ومش مضطرة إن أنا أشرحه تاني ومش مضطرة أقولكم حاجة وألا أبررلكم.. اللي عايز يقول حاجة يقولها.. أنا كنت بسكت لكن المرة دي مش هسكت".

انفصال مي حلمي ومحمد رشاد

وتداولت بعض الأنباء، أمس، حول انفصال الإعلامية مي حلمي عن الفنان محمد رشاد، بعد زواج استمر لمدة عام، ومرورهما بالعديد من الأزمات، والتي آخرها أن محمد رشاد كان مديونًا بمبلغ مالي كبير.