حالة من الغضب تسيطر على رواد مواقع التواصل الاجتماعي من الدكتور حسين خيري نقيب الأطباء والذي يسلم النقابة لمج

السياسة,مصر,الأطباء,عمر

الإثنين 28 سبتمبر 2020 - 01:25
رئيس مجلس الإدارة
أحمد التلاوي
رئيس التحرير
إبراهيم موسى

رواد السوشيال ميديا لحسين خيري: لاتزج بالأطباء في دوامة السياسة

حالة من الغضب تسيطر على رواد مواقع التواصل الاجتماعي من  الدكتور حسين خيري نقيب الأطباء والذي يسلم النقابة لمجموعة من الإثاريين والإخوان ليهاجموا الدولة، ولعدم اتخاذه أي إجراءات ضد من يهاجمون المنظومة الصحية.

قال أحد الغاضبين: "في ناس بتعذرك على تراخيك وتكاسلك عن القيام بدورك النقابي وبيقولوا معلش أصل ماکنشی فيه حد يسمع عنه حاجة فابيحاول يعمل لنفسه شو عشان يتشهر والناس تعرفه وتكلم عنه .. لكن يا دكتور حسين الناس هاتكلم عنك أكتر وعن إنجازاتك لو بتشتغل لخدمة الأطباء اللي انتخبوك أو عشان بلدك مصر".

وأضاف آخر: "في ناس تانية بتعذرك برضه على إهمالك في النقابة وبيقولوا إنك ضعيف الشخصية وغير قادر على الإدارة عشان كده مسلم النقابة لشلة الشيوعيين والماركسيين إلى الناس نسيتهم فاعايزين يرجعوا تاني للصورة وما لقوش غير نقابتك عشان يركبوها".

وتابع : "على فكرة في المستقبل الناس لما هاتفتكر الأيام اللي إحنا فيها دی سيرتك مش هاتيجي غير وعليها كم من السباب واللعنات.. وطبعا أنا عايز أقولك إن أنت لازم تعمل حساب لأخرتك عشان أنت هاتتحاسب على المسئولية إللى في رقبتك وهى الحفاظ على مصالح الأطباء وعدم الزج بنقابتهم في دوامة السياسة ".

واستطرد: "آخر حاجة يا دكتور حسين الإخوان عمر ما كان ليهم أمان ولما تخلص مصلحتهم منك ولا عمرهم هايبصوا في وشك".