علق النجم وائل جمعة مدافع المنتخب الوطني السابق ولاعب الفريق الأول لكرة القدم بالنادي الأهلي المعتزل على الأز

الأهلي,مصر,الاهلي,السعودية,الخارج,المصري,القلعة,الجيش,فيس بوك,المنتخب الوطني,تركي آل الشيخ,ورد,الرياضة

الثلاثاء 29 سبتمبر 2020 - 19:42
رئيس مجلس الإدارة
أحمد التلاوي
رئيس التحرير
إبراهيم موسى

وائل جمعة غاضبًا: "محدش ليه فضل على الأهلي"

وائل جمعة
وائل جمعة

علق وائل جمعة، مدافع المنتخب الوطني السابق ولاعب الفريق الأول لكرة القدم بالنادي الأهلي المعتزل، على الأزمة المثارة بين تركي آل الشيخ، رئيس هيئة الترفيه السعودية والرئيس الشرفي السابق للنادي الأهلي، مع مجلس إدارة القلعة الحمراء.



وعبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الإجتماعي تويتر، كتب جمعة "نقطتين لازم نوضحهم أولاً المشهد لا يحتمل من ناس كتير، ربنا أنعم علينا وعليهم بنعم يطول ذكرها ولكن إحنا بننسى.. ثانيًا ودا الأهم محدش له فضل على الأهلي من أول رئيس النادي لأصغر واحد في النادي غير الناس اللي ماتت وبتموت على حبها للنادي وبتدافع عنه بدون ما تستنى حاجه... كفاية كفاية بجد"  

 

 

محمد سراج الدين ينفجر على تركي آل الشيخ

وكان محمد سراج الدين قد رد أيضًا على تركي آل الشيخ، عبر حسابه على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك"، قائلًا: "هو أنا متربي وهادي الحمد لله ودي نعمة ربتني عليها والدتي الأستاذة الجامعية ووالدي وهو لواء مدفعية سابق في الجيش المصري".

وأضاف: "بس افتكر أنه كان علمني كمان أن الكرامة دي أعلى وأهم صفات الإنسان وإن عمري ما أقبل أي تجاوز في حقي". وأضاف عضو مجلس إدارة النادي الأهلي: "أنا بشفق عليك حقيقي لأنك ملقتش حد يربيك تربية سوية أو يعلمك أن مش كل حاجة المظاهر والشو والهبل اللي بتعمله ده اللي خلاك مسخة أمام العالم كله".

واختتم سراج الدين حديثه: "في قيم ومعاني واصول أهم وأسمى من كده بكتير بس انت معذور متعرفهاش بحمد ربنا أني اتربيت كده، وأنا مش بشوفك يا تركي آل شيخ، من أول يوم غير واحد ناقص وجاهل وهفضل أشوفك كده على طول، وعلى فكرة أنت مش كاسر عيني وأنت عارف كده كويس ولا عمرك هتقدر في أحلامك حتى تكسرها ولا أنت ولا أتخن تخين". تركي آل الشيخ يصف سراج الدين بـ”الهلفوت”

ووصف تركي آل الشيخ  محمد سراج الدين بـ"الهلفوت" وذلك عبر منشور، عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك".

وكتب تركي آل الشيخ: "هوا مين الهلفوت ده محمد سراج الدين؟ ايه موقعك من الاعراب بس قبل مرد عليك يا هلفوت؟". هوا مين الهلفوت ده محمد سراج الدين؟ ايه موقعك من الاعراب بس قبل مرد عليك يا هلفوت؟.

بداية الأزمة بين سراج الدين وتركي آل الشيخ

الأزمة بين الطرفين بدأت الجمعة الماضية، بعد منشور لمحمد سراج الدين، الذي قال فيه: "بعيد عن الكورونا ربنا يحفظنا ويسلمنا منها جميعًا في فيروس عجوز موجود من زمان في قطاع الرياضة في مصر".

وأضاف: "وفي فيروس تاني عيل لسه مستجد من الخارج الفيروسات دي بتنشر فتن وقرف ومشاكل طول الوقت في الرياضة وبين الناس وبين بعض وبين أكبر جمهورين في مصر، أنا واحد مرضاش بإحداث اي نوع من أنواع الفتنة بينهم بأي شكل من الأشكال احنا في النهاية ولاد بلد واحدة، نختلف اه نهزر مع بعض اه لكن تطاول وأذى ده منبوذ ومرفوض بالنسبالي من الجانبيين".