أعرب الفنان شريف منير عن حزنه الشديد من زيادة اعداد المصابين بفيروس كورونا المستجد ووجه رسالة لجمهوره ومتابع

مصر,الأطباء,إنستجرام,مسلسل,الفنانين,الموسم الرمضاني,شريف منير,الفنان شريف منير,كورونا,فيروس كورونا,ونحب تاني ليه,مسلسل ونحب تاني ليه,الجيش الأبيض,زيادة مصابين كورونا,زيادة أعداد كورونا

الخميس 24 سبتمبر 2020 - 00:44
رئيس مجلس الإدارة
أحمد التلاوي
رئيس التحرير
إبراهيم موسى

بعد زيادة إصابات كورونا.. شريف منير: ضيق الرزق أفضل

شريف منير
شريف منير

أعرب الفنان شريف منير عن حزنه الشديد من زيادة أعداد المصابين بفيروس كورونا المستجد، ووجه رسالة لجمهوره، ومتابعينه.

ونشر شريف منير عبر صفحته الرسمية بموقع تبادل الصور، والفيديوهات "إنستجرام" صورة مكتوب عليها: "سرير البيت أفضل من المستشفى.. وضيق الرزق أفضل من ضيق التنفس والحظر في بيتك مع أولادك أفضل من العزل لوحدك.. فقط قل الحمد لله"، وعلق عليها قائلًا: "الأعداد بتزيد ولازم ناخد بالنا ومننساش".

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

الأعداد بتزيد .. لازم ناخد بالنا و ماننساش .

A post shared by Sherif Moneer (@sherifmoneerofficial) on

 

وتابع شريف منير من خلال الكومنتات قائلًا: "أنا شوفت البوست ده ولقيت كلامه منطقي.. حبيت أعرضه عليكم.. وبقوله لنفسي قبل ما أقوله ليكم.. اللي عايز يفهم الكلام وياخد باله يعمل بيه.. واللي مش عاوز براحته هو حر.. لكن اللي هيقول كلام سخيف وبايخ زي قول لنفسك قول للفنانين اللي بيسافروا وبيصيفوا.. وأنت تعرف أيه عن ضيق الرزق أنت وأمثالك.. والكلام الرزل ده.. ما يدخلش على الصفحة ويروح ربنا يسهله.. وياريت يقول علشان أعمله بلوك وأخلي صفحتي نضيفة.. واضح؟".

تفاصيل مسلسل "ونحب تاني ليه"

جدير بالذكر أن آخر أعمال الفنان شريف منير كانت من خلال مشاركته في مسلسل "ونحب تاني ليه" الذي تم عرضه في الموسم الرمضاني 2020 ، وحقق به نجاح كبير.

وتدور أحداث مسلسل "نحب تاني ليه" في إطار درامي حول مجموعة من العلاقات العطفية، ويجسد من خلاله شريف منير دور "طليق غالية" وهي ياسمين عبد العزيز، وذلك بالتعاون مع الفنانين: ياسمين عبد العزيز، وكريم فهمي، وسوسن بدر، وعماد رشاد، وكارولين عزمي، وسليمان عيد، ومصطفى حشيش، ومن تأليف عمرو محمود ياسين، وإخراج مصطفى فكري.

شريف منير يوجه رسالة للأطباء

وحرص الفنان شريف منير من قبل عن الدفاع على الوسط الفني، من الذين يهاجمونه بسبب استمرار التصوير في ظل الظروف الراهنة من انتشار فيروس "كورونا"، وتقدم برسالة شكر لجيش مصر الأبيض "الأطباء والممرضين".

ونشر شريف منير عبر صفحته الشخصية بموقع تبادل الصور والفديديوهات "إنستجرام" فيديو له من داخل مطبخ بيته في المقطم، قائلًا فيه: "بعمل فيديو لجيش مصر الأبيض، أنا مبسوط جدا بالدكاترة والممرضين والممرضات، شكرًا جدًا ربنا يخليكم لينا، دول ناس بيعرضوا نفسهم للخطر، يعني الممرضة بالذات بتكافح وبتعالج ناس، وبعدين بترجع البيت تشتغل، وممكن تنقل العدوى لأسرتها".