دافع  الفنان وائل عبد العزيز عن الفنانة ياسمين صبري، وأكد أنها تسير على نهج الكثير من الفنانات السابقات في الس

أحمد أبو هشيمة,ياسمين صبري,رمضان 2019,رمضان 2020,موسم رمضان 2020,مسلسلات رمضان 2020,وائل عبد العزيز,شقيق ياسمين عبد العزيز,ياسمين صبرى,فرصة تانية,دراما رمضان 2020,ياسمين صبر ي وأحمد أبو هشيمة,موسم رمضان 2019,الفنانة ياسمين صبري,الفنان وائل عبد العزيز

السبت 24 أكتوبر 2020 - 02:30
رئيس مجلس الإدارة
أحمد التلاوي
رئيس التحرير
إبراهيم موسى

وائل عبد العزيز عن ياسمين صبري: القمر دي هتبقى نجمة مصر

 وائل عبد العزيز عن ياسمين صبري: القمر دي هتبقى نجمة مصرالهجوم على ياسمين صبري بسبب فرصة تانية
وائل عبد العزيز عن ياسمين صبري: القمر دي هتبقى نجمة مصرالهجوم على ياسمين صبري بسبب فرصة تانية

دافع الفنان وائل عبد العزيز عن الفنانة ياسمين صبري، وأكد أنها تسير على نهج الكثير من الفنانات السابقات في السينما سواء العالمية أوالعربية.

وائل عبد العزيز يدافع عن ياسمين صبري

ونشر وائل عبد العزيز، عبر صفحته الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك" منشورًا، قال فيه: "أنا حابب أفهم الناس حاجة عن الهجوم على ياسمين صبري.. ياسمين صبري بلغة سوقنا اسمها فيديت.. والفيديت في تاريخ السينما العالمية والعربية وحتى الهندية لازم ينطبق عليه مميزات معينة".

وائل عبد العزيز يتغزل في ياسمين صبري

وتابع وائل عبدالعزيز: "يعني الرشاقة والجمال وإطلالة مميزة عن غيرها ووش تحبه وترتاح ليه علشان تأدي الأدوار الرومانسية وآخر شيء التمثيل.. لو رجعنا للزمن ورا شوية هنلاقي أكتر فيديدات السينما فيهم المميزات دي وتمثيلهم في الأول كان على قدهم.. إلى أن ارتقى من كتر الشغل والأدوار المختلفة غير الشغل على النفس".

وأضاف وائل عبدالعزيز: "وأحب أقولكم أن الشغلانة دي كل ما تقف قدام كاميرا أكتر كل ما تتقل وتلمع وتبقى معلم في حتتك.. وبعدين الناس زعلانة ليه يكون عندنا ممثلات حلوين بدل العاهات اللي الواحد بيشوفها كل يوم طيب أنا هفكركوا قدام شوية ياسمين صبري القمر دي هتبقى نجمة مصر مع الوقت.. ومن الآخر كده للمنتقد طبعًا ده شيء يرجعلك وحرية شخصية.. بس هيبقى شكلك وحش أوي لما ترجع تحبها قدام ويبان في عينيك".

الهجوم على ياسمين صبري بسبب فرصة تانية

وجدير بالذكر أن الفنانة ياسمين صبري، تتعرض للهجوم بسبب تمثيلها في دور "ملك" من خلال مسلسلها "فرصة تانية"، والذي يذاع حاليًا عبر الفضائيات.