حرص الفنان محمد إمام على طمأنة جمهوره

محمد إمام,لص بغداد,رمضان 2020,الاختيار,كورونا,فيروس كورونا,الكورونا,فيروس كورونا المستجد,الكورونا المستجد,كورونا المسجد

السبت 5 ديسمبر 2020 - 20:17
رئيس مجلس الإدارة
أحمد التلاوي
رئيس التحرير
إبراهيم موسى

شاهد| محمد إمام: بعد أزمة الكورونا الحياة هتتغير

محمد إمام
محمد إمام

حرص الفنان محمد إمام على طمأنة جمهوره، ومتابعيه، مؤكدًا أن كل شئ سيكون على ما يرام قريبًا، وأن هذه الأزمة ستمر على خير، ولكن كل شئ سيتغير الإحساس به، وسيكون له مذاق جديد.

ونشر "إمام" عبر صفحته الرسمية بموقع تبادل الصور، والفيديوهات "إنستجرام" صورة له، وعلق عليها قائلًأ: "إن شاء الله لما نعدي الأزمة دي على خير.. كل حاجة هيبقى ليها طعم تاني.. الشغل.. الصحاب.. الصلاة في أماكن العبادة.. السفر.. الرياضة.. السينما.. الشارع.. الحياة نفسها هيبقى ليها طعم تاني.. هنحس بكل النعم اللي كانت موجودة في حياتنا ومش شايفنها.. هتعرف قيمة اليوم اللي بيعدي عادي ومش عاجبنا.. هتفهم أن نومتك في وسط عيلتك وهما كويسين بالدنيا.. احنا هنبقى أحسن من الاول كتير إن شاء الله.. والأيام الحلوة لسة جاية".

ويظهر محمد إمام كضيف شرف من خلال مسلسل "الاختيار"، والمقرر عرضه في الموسم الرمضاني السابق 2020، والذي تدور أحداثه حول قصة حياة الشهيد أحمد المنسي، وهو من بطولة أمير كرارة، وأحمد العوضي، وإياد نصار، وأشرف مصيلحي، وسارة عادل، وأحمد فؤاد سليم ومن تأليف باهر دويدار، وإخراج بيتر ميمي.

ومؤخرًا طرح محمد إمام أحدث أعماله بعنوان "لص بغداد"، والذي تدور أحداثه في إطار كوميدي، وشارك معه ياسمين رئيس، وفتحي عبد الوهاب، وأحمد العوضي، وأمينة خليل، وبيومي فؤاد، ومحمد عبد الرحمن، ومن تأليف تامر إبراهيم، وإخراج أحمد خالد موسى.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

إن شاء الله لما نعدي الأزمة دي على خير .. كل حاجة هيبقى ليها طعم تاني .. الشغل .. الصحاب .. الصلاة في اماكن العبادة .. السفر .. الرياضة .. السينما .. الشارع .. الحياة نفسها هيبقى ليها طعم تاني .. هنحس بكل النِعم اللي كانت موجودة في حياتنا و مش شايفنها .. هنعرف قيمة اليوم اللي كان بيعدى عادي و مش عاجبنا .. هتفهم ان نومتك في وسط عيلتك و هما كويسين بالدنيا .. احنا هنبقى احسن من الأول كتير ان شاء الله .. و الأيام الحلوة لسه جايه 💪🏼❤️ #الحمدلله

A post shared by Mohamed Emam • محمد إمام (@mohamedemam) on Mar 28, 2020 at 9:56am PDT